لیفت صورت (rhytidectomy)

رایتیدکتومی از کلمات یونانی rhytis (چین و چروک) و ektome (برداشتن) گرفته شده است.

افراد بسیار اندکی قادر به تغییر چهره تاریخ هستند. یکی از این افراد، Erich Lexer جراح آلمانی است که در سال 1916 موفق به انجام عمل جراحی لیفت صورت به معنای واقعی شد. ناگفته نماند که در بعضی از منابع اولین عمل جراحی لیفت صورت را به Eugen Hollander جراح لهستانی‌الاصل مقیم برلین نسبت می‌دهند که با مقایسه تکنیک کار ایشان با دکتر Erich Lexer، صحیح به نظر نمی‌رسد.

دکتر هلندر با اصرار یکی از اشراف برلین، پوست را در جلوی گوش ایشان برش داده و سپس سوراخ ایجاد شده را مسدود کرد و در واقع لیفت انجام نشد. در حالی که دکتر لکسر، به شیوه زیر عمل کرد:

  • بلند کردن پوست از روی لایه چربی زیر آن
  • به عقب کشیدن پوست
  • استقرار دوباره پوست
  • برش و حذف پوست اضافی

در مسیر گذشت زمان و بعد از حدود 104 سال از انجام اولین عمل جراحی لیفت صورت، برای انجام این عمل از روش‌های فوق‌العاده مدرن و راحتی استفاده می‌گردد.

در حالتی که احساس می کنید صورت شما قادر به نمایش جوانی و نشاط درونی شما نیست، جوان‌سازی صورت و گردن، انتخابی محبوب و مناسب برای شما محسوب می‌شود. اعاده جوانی صورت و از بین رفتن چین و چروک، اعاده قوام پوست و رفع افتادگی آن در نواحی صورت و گردن، و ایجاد اعتماد به نفس و آرامش درونی متعاقب آن، گذر زمان را از چهره شما می‌زداید.

با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یافته و بافت‌های صورت کاهش حجم پیدا می‌کنند. این فرایند در نهایت منجر به شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌های عمیق در ناحیه گردن می‌شود. با اینکه این علائم از عوارض اجتناب‌ناپذیر افزایش سن هستند، افرادب هستند که وجود این علائم را برنمی‌تابند. در این حالت، درخواست انجام عمل جراحی لیفت صورت می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

با کاربرد تکنولوژی‌های پیشرفته در جراحی زیبایی، گزینه‌های زیادی برای کانتور صورت و مبارزه با علائم پیری، در اختیار جراحان زبده پلاستیک و زیبائی قرار داده است.

  • لیفت کامل ابرو (لیفت پیشانی)
  • لیفت مانکنی ابرو
  • لیفت ناحیه میانی صورت
  • لیفت پلک (بلفاروپلاستی)
  • لیفت لب
  • لیفت گوشه‌های دهان
  • لیفت گردن
  • جوان‌سازی صورت

در نظر داشته باشید که پیری فرایند فیزیولوژیکی بدن در اثر گذشت زمان است. سرعت این فرایند متاثر از پارامترهای درونی و بیرونی، تسریع  و یا کند می‍شود اما روند آن قابل توقف نمی‌باشد چه برسد به اینکه ادعای معکوس کردن آن را نمود. من به عنوان یک جراح فوق تخصص پلاستیک، می‌توانم به شما کمک کنم اثرات گذشت زمان، روی صورت شما کاهش یابد.

در اغلب موارد با توجه به نامتعارف بودن انتظارات از انجام عمل جراحی لیفت صورت، لازم است به جای برشمردن درست‌آوردهای انجام این عمل جراحی، به نتایجی که متعاقب این جراحی حاصل نمی‌شود اشاره کرد.

جراحی لیفت صورت و آناتومی، دو بخش جدائی‌ناپذیر هستند و جراحان بزرگ، آناتومیست‌های بزرگی هستند. لایه‌های صورت به ترتیب استقرار عبارتند از:

  1. Skin
  2. Subcutaneous
  3. Musculoaponeurotic
  4. Areolar
  5. Deep fascia and periosteum

هر چند داشتن دانش کافی در مورد هر یک از لایه‌های فوق‌الذکر، برای انجام ایمن عمل جراحی لیفت صورت ضروری است اما، داشتن دانش لازم و کافی و توجه به لایه SMAS، تضمین‌کننده موفقیت است.

نظیر سایر اعمال جراحی، لازم است روش صحیح جراحی در ناحیه هدفی که به درستی انتخاب شده است، به بهترین نحو، اجرا گردد. با توجه به اینکه معمولا چندین فرایند زیبائی به صورت همزمان انجام می‌گیرد، رعایت دستورالعمل‌ها و هشدارهای پزشکی، ضروری است.

متقاضیانی که دارای نشانه‌های خفیف آویزان شدن پوست هسند کاندیداهای شایسته‌ای برای لیفت مینی صورت هستند. این تکنیک به فوق تخصص جراحی پلاستیک اجازه می‌دهد بافت‌های عمیق صورت را از طریق برش‌های کوتاه در امتداد خط موی بالای گوش‌ها یا در چین‌های اطراف گوش متقاضی، اصلاح نماید. در نتیجه، باعث جوان به نظر آمدن ظاهر خسته شده و متعاقب آن بهبود حالت روانی و بازگشت اعتماد به نفس شخص خواهد گردید.

لیفت کامل صورت نسبت به لیفت مینی، گسترده‌تر بوده و به زمان بهبودی بیشتری نیز نیاز دارد. جراح زیبائی می‌تواند بافت‌های عمیق زیر پوست را تغییر مکان داده و پوست اضافی را حذف کرده و جوانی را به صورت و گردن بازگرداند.

دکتر غلامحسین غرابی فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبائی و ترمیمی، با بهره‌گیری از به‌روزترین دانش و ابداع روش‌های جراحی مبتکرانه، می‌تواند مشاوری امین و ایمن برای شما باشد.

شما اینجا هستید

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

خدمات

جستجو

Search