بینی خود را جدی بگیرید

بینی دارای فیزیولوژی بسیار پیچیده‌ای است. وظایف اساسی بینی شامل ایجاد راه هوایی، حس بویایی، تنظیم دما، تنظیم رطوبت، تصفیه ذرات هوا و نقش آن در ادای اصوات است. حیاتی‌ترین عملکرد بینی ایجاد راه هوایی برای تنفس طبیعی است.

بی توجهی به عملکردهای ارزشمند حیاتی بینی، عواقبی به شرح ذیل ممکن است در پی داشته باشد:

بی حالی، کسالت و عصبی بودن ممکن است در اثر اختلال تنفسی بینی پدید آید. محرومیت از تنفس بینی، خشکی مجاری تنفسی و تضعیف سیستم دفاعی می‌تواند در اثر محرومیت از تنفس بینی حادث گردد. گرفتگی بینی غالبا مسبب بروز مشکلاتی نظیر درد سینوسی، سردرد، یا احساس سنگینی و فشار در ناحیه سر و صورت می‌شود. از دیگر علائم اختلال در عملکرد بینی می‌توان به اختلال بویایی، احساس سرماخوردگی طولانی، خرخر و مشکلات تنفسی حین خواب اشاره نمود.

بینی با قرار گرفتن در جلو و مرکز صورت، پایه و اساس داشتن چهره‌ای جذاب و متعادل است. زیباتر به نظر رسیدن چهره، اصلی‌ترین هدف جراحی زیبایی بینی است. در بسیاری موارد، با وجود کاهش چشمگیر اندازه بینی، نه تنها بر زیبایی چهره افزوده نشده بلکه تناسب قبلی هم از بین رفته است!!! فوق تخصص جراحی پلاستیک باید علاوه بر ایجاد تناسب در بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی و سایر اجزای صورت برقرار کند. کوچک شدن بینی تا حدی مطلوب است که عملکرد تنفسی بینی به مخاطره نیفتد.

فوق تخصص جراحی زیبایی با اصلاح و تغییر ساختارهای استخوانی، غضروفی و پوست بینی، می‌تواند شمار را در دستیابی  به یک یا چند مورد از موارد ذیل، کمک کند:

  • صاف کردن بینی کج
  • از بین بردن برجستگی پل بینی
  • کاهش طول نوک بینی
  • اصلاح اندازه نوک بینی حجیم
  • باریک کردن بینی
  • اصلاح اندازه بینی
  • بازیابی تقارن بینی (پس از آسیب دیدگی)
  • ترمیم آسیب‌های ناشی از بیماری (مانند عفونت یا سرطان)
  • برطرف کردن مشکلات تنفسی با باز کردن معابر بینی مسدود شده

برعکس تصور عامه مردم که عمل جراحی زیبائی بینی را محصول نیم سده اخیر می‌دانند، انجام این عمل به چند هزار سال قبل بازمی‌گردد. در پاپیروسی که متعلق به مصر باستان است، حدود سال 1550 قبل از میلاد مسیح، عمل جراحی زیبائی بینی تشریح شده است. یکی از انواع تنبیهات اشخاص متخلف و گناهکار (براساس قوانین آن دوران)، برید بینی بود و اعمل جراحی زیبائی بینی برای بازسازی بینی این افراد به کار گرفته شده است.

مطابق آمارهای غیررسمی، ایرانی‌ها با داشتن 1% جمعیت دنیا، حدود 3% آمار جراحی‌های زیبائی بینی انجام‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار رو به رشد، وظایف متخصصین جراحی پلاستیک را مضاعف نموده که خود را به جدیدترین دانش روز دنیا مجهز کرده و جنبه‌های مختلف و تبعات این فرایند را عمیقا مورد توجه قرار دهند.

نظیر سایر پروسیجرهای زیبائی، ارزیابی کامل همه جوانب، تاثیر مثبتی بر نتیجه عمل خواهد داشت. این ارزیابی را می‌توان در سه مرحله بیان کرد:

الف. ارزیابی کامل روان‌شناختی افراد متقاضی جهت اطلاع از انتظارات و تعدیل آنها به حد طبیعی و معقول

ب. ارزیابی ساختار فیزیکی بینی جهت اطلاع از ایرادات عملکردی احتمالی و برنامه‌ریزی جهت رفع آنها

ج. ارزیابی‌های زیبائی‌شناختی

بعد از این سه مرحله، برنامه درمانی تبین شده و در نهایت عمل جراحی انجام خواهد گرفت.

هر چند عموما از دو روش جراحی بینی به صورت باز و بسته استفاده می‌شود اما، جهت مزید اطلاع بازدیدکنندگان گرامی، به کلیه روش‌ها مختصرا اشاره می‌شود:

الف. جراحی باز: برشها در ناحیه کولوملا ایجاد شده و جراح برای مشاهده قسمت داخلی بینی، پوست و بافت نرم را بلند کرده و تغییرات لازم را خواهد داد.

ب. جراحی بسته: برای انجام تغییرات جزئی بینی از این روش استفاده می‌شود.

ج. تزریق پرکننده‌ها‌: برای اصلاح تقارن، صاف کردن سطح و اصلاح نقایص جزئی از این تکنیک استفاده می‌شود. لازم به یادآوری است نتایج این روش دائمی نیستند.

ج. جراحی اصلاحی بینی: گاها جراحی اولیه به علل مختلفی، منتهی به حصول نتیجه دلخواه نشده و در چنین مواقعی انجام عمل جراحی ثانویه در برنامه قرار خواهد گرفت. انجام جراحی ثانویه زیبائی بینی نیاز به دقت و دانش مضاعفی دارد.

د. جراحی زیبایی بینی قومی: محبوبیت این نوع جراحی پلاستیک رو به افزایش است. اکثر این افراد قصد پنهان کردن قومیت خود را نداشته بلکه خواستار ارتقای ظرافت این نشانه‌ها هستند.

تجربیات حدود دو دهه دکتر غلامحسین غرابی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبائی و ترمیمی، در داخل کشور و کشورهای همسایه و شرکت در سمینارهای فوق‌تخصصی برگزار شده، انتخابی مطمئن برای شما می‌باشد.

شما اینجا هستید

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

دکتر غلامحسین غرابی

غلامحسین غرابی دکتر زیبایی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران

خدمات

جستجو

Search